Porady

Jaką moc urządzenia (zasilania awaryjnego) wybrać

W urządzeniach zasilania awaryjnego występują 2 najważniejsze parametry na, które trzeba zwrócić uwagę przy doborze do własnego zapotrzebowania. Mianowicie chodzi o moc ciągłą (użytkową) oraz moc chwilową (przeciążeniową).

Przykładowy zapis mocy wgląda następująco: 1000 / 1500 W lub 2000 / 4000 W. Pierwszy parametr to zawsze moc użytkowa, czyli ta, która określa jaka moc może być w pracy ciągłej obsługiwana przez zasilacz. Drugi parametr określa, wielkość mocy jaka może być obsłużona przez zasilacz w przeciążeniu, czyli w pracy do ok. 1 s przy maksymalnym obciążeniu.

Załóżmy, że mamy taki zestaw:
- Urządzenie A 100 W
- Urządzenie B 400 W

W tym momencie mamy razem ok. 500 W w pracy ciągłej, jednak niektóre typy urządzeń takie jak urządzenia działające indukcyjnie na rozruch biorą wielokrotność swojej mocy znamionowej. Załóżmy, że urządzenie A w rozruchu weźmie ok 300W.

Z wyliczeń mamy:
- moc ciągła / użytkowa ( 500 W )
- moc chwilowa / przeciążeniowa ( 700 W )
Zakładając, że zasilanie powinno dobierać się z ok. 15 - 20 % zapasem mocy, potrzebujemy zasilacz, które wytrzyma 600 W mocy ciągłej i 840 W mocy chwilowej. Takie parametry spełnia zasilacz awaryjny sinusPRO 1500 E (1000 / 1500 W).
W ten sposób można łatwo sprawdzić jakie urządzenie nada się do Naszej instalacji i nie narazić się na za słabe urządzenie do swoich potrzeb.

 

źródło: Volt Polska

Czytaj także:

Zwarcie w celi (film)

Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej

Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?