Porady

Rozładowanie i Niedoładowaniem NIE są wadami produkcyjnymi

Najczęstszymi przyczynami rozładowania i niedoładowania są:

Nieprawidłowo działający alternator, regulator napięcia lub rozrusznik silnika,

Ślizgający się (nieprawidłowo naprężony) pasek napędu alternatora,

Uszkodzenie obwodów elektrycznych samochodu np. nie wyłączanie się oświetlenia bagażnika, schowka, nie przechodzenie w stan czuwania komputera pokładowego po parkowaniu przez czas dłuższy niż 5 minut, uszkodzenie silnika wycieraczek,

Nadmierne używanie urządzeń elektrycznych – klimatyzacja, sprzęt audio (nieprawidłowo dobrany do pojemności akumulatora), etc.

Nieużywanie pojazdu przez dłuższy czas, pozostawienie włączonych świateł mijania lub awaryjnych, etc.

Jeżeli akumulator jest ciągle pozostawiany / używany w stanie rozładowania, to przejdzie w końcu w stan, w którym nie można go już zregenerować poprzez normalne naładowanie. Stan ten nazywany jest głębokim rozładowaniem/niedoładowaniem NIE jest to wada produkcyjna.

Jeżeli akumulator jest ciągle głęboko rozładowywany poprzez ciągłe rozruchy silnika i używanie pojazdu w trudnych warunkach bez prawidłowego ładowania, to stosunkowo szybko straci swoje parametry eksploatacyjne. Nazywane jest to głębokim cyklicznym rozładowaniem/zużyciem i NIE jest to wada produkcyjna. Dla takich zastosowań należy poszukać alternatywnych rozwiązań w zakresie akumulatorów, ich ładowania i obsługi.

Czytaj także:

Zwarcie w celi (film)

Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej

Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?