Porady

NIEPOROZUMIENIA ZWIĄZANE Z UŻYWANIEM CYFROWYCH TESTERÓW KONDUKTANCJI

Większość producentów akumulatorów informuje o zamieszaniu powstałym na rynku akumulatorów w związku z wynikami testów parametrów akumulatorów przeprowadzanych za pomocą cyfrowych testerów konduktancji (np. Midtronics, Bosch BAT121, które są obecnie najbardziej rozpowszechnione na rynku). Bardzo ważne jest, aby cel stosowania tych testerów był zrozumiały bez żadnych wątpliwości. Cyfrowe testery konduktancji akumulatorów nie są przeznaczone do sprawdzania zdolności akumulatora do rozruchu zimnego silnika. Są one przeznaczone tylko do testowania i oceny podejrzanych lub zużytych akumulatorów. Prąd przy rozruchu zimnego silnika lub stan akumulatora odczytany z przeprowadzonego testu NIE MOŻE STANOWIĆ wiarygodnej oceny parametrów technicznych akumulatora. Standardy BCI oraz normy europejskie EN stanowią podstawę do porównywania procesów produkcyjnych.

źródło informacji: Baterie Przemysłowe Spzoo

Czytaj także:

Zwarcie w celi (film)

Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej

Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?