Niedoładowanie występuje, gdy akumulator nie otrzyma wystarczającego ładunku, aby powrócić do stanu pełnego naładowania. Również to zjawisko będzie przyczyną powolnego zasiarczania. Zjawisko to występuje, gdy samochód jest używany rzadko, do krótkich przejazdów lub podczas jazdy po mieście. Niedoładowanie wystąpi również, gdy napięcie ładowania z alternatora zawiera się w zakresie od 13,6 do 13,8 V.
źródło: yuasa-battery.pl
Gęstość elektrolitu zależy od temperatury i wraz z jej zmianą ulega również zmianie.
Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.
Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).
W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?