Porady

Przeładowanie

Przeładowanie

System ładowania akumulatora w nowoczesnych samochodach umożliwia doładowanie małym prądem, gdy akumulator jest naładowany. W przypadku uszkodzenia obwodu alternatora, akumulator będzie ładowany dużym prądem przez cały czas, gdy samochód pracuje. Przepływ dużego prądu spowoduje szybką utratę wody w akumulatorze, zniszczy charakterystyki bezobsługowe oraz zredukuje czas eksploatacji akumulatora poprzez uszkodzenie dodatnich kratek.

Ciemnobrązowy/czarny kolor na spodzie korków odgazowania jest
wyraźnym sygnałem przeładowania akumulatora.

Jeżeli napięcie z alternatora przekracza 14,8 V (pojazdy bez funkcji stop/start) w normalnym zakresie temperatur, jest to na ogół symptom uszkodzenia układu ładowania. Uszkodzenie diody wspólnej w prostowniku spowoduje, że napięcie ładowania będzie wynosić około 16 V na akumulatorze. Należy natychmiast naprawić alternator, aby zapobiec uszkodzeniu akumulatora.

Uwaga! W najnowszych pojazdach z funkcją stop/start i odzyskiem energii przy hamowaniu napięcie ładowania jest wyższe (15,2 V), aby zmaksymalizować skuteczność ładowania i zredukować okresy obciążania alternatora.

źródło: yuasa-battery.pl

Czytaj także:

Zwarcie w celi (film)

Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej

Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?