Porady

Zasiarczenie akumulatora

Zasiarczenie akumulatora

Zasiarczenie akumulatora to efekt dwóch procesów: pierwszym z nich jest powstawanie miejscowej, krystalicznej mikroformy siarczanów ołowiu, drugim – zmiana rozkładu gęstości elektrolitu. Konsekwencją wytrącania siarczanów jest postępująca pasywacja materiału aktywnego, który staje się coraz trudniejszy do naładowania.

Zasiarczony akumulator charakteryzuje się gęstością elektrolitu mniejszą niż 1,10 kg/l, napięciem spoczynkowym poniżej 12 V, a także (choć nie zawsze) białym kolorem elektrolitu. Akumulator taki nie przyjmuje prądu ładowania, a także charakteryzuje się znacznym wzrostem temperatury podczas ładowania. Sytuacja ta ma miejsce najczęściej, gdy akumulator jest pozostawiony w stanie rozładowanym przez dłuższy okres, na przykład w czasie sezonowego odstawienia pojazdu.

Powinno unikać się całkowitego wyładowania akumulatora (doprowadzić do tego może zostawienie włączonych odbiorników prądu po wygaszeniu silnika). Jeżeli nie używamy akumulatora, dobrze jest go sprawdzić i ewentualnie doładować, co trzy-cztery tygodnie.

źródło: akumulator.pl (tu)

Czytaj także:

Zwarcie w celi (film)

Jak wygląda zwarcie w celi (celach) od środka. W tym celu zostało odcięte wieczko z akumulatora - aby można było zobaczyć z bliska jak to wygląda.

Jak dbać o akumulator by służył najdłużej

Należy prawidłowo, mocno i pewnie umocować akumulator do nadwozia. Nie rozładowywać akumulatora do końca (jeśli silnik nie chce zapalić to nie kręcić rozrusznikiem, lecz poszukać przyczyny).

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

Podtrzymywać czy nie podtrzymywać? Oto jest pytanie

W codziennej pracy sprzedawcy - serwisanta akumulatorowego zajmującego się wymianą akumulatorów w pojazdach dochodzi do sytuacji gdy, czy to ze strony klienta, czy to z wewnętrznej ''rozterki'', pojawia się dylemat ?