Akumulator hybrydowy
W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.
W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.
Technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią AGM.
Pojemność rezerwowa akumulatora jest określona jako liczba minut, przez które może wytrzymać obciążenie 25A w temperaturze 25C, aż jego napięcie końcówki spadnie do 1,75V na celę lub 10,50V dla akumulatora 12V.
Amperogodzina jest to jeden amper na jedną godzinę, lub 10A na 1/10 godziny, i tak dalej. Jest to A x godzina.
Tak, trzeba go doładować po 1,5 miesiąca.
Wat to jednostka do pomiaru energii elektrycznej, tj. tempa wykonywania pracy w ruchu elektronów przez lub przeciw potencjałowi elektrycznemu. Formuła: W = A x V.
Zasiarczenie jest to tworzenie się lub osadzanie siarczanu ołowiu na powierzchni i w porach materiału aktywnego ołowiowych płyt akumulatorowych.
Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy.
Ogniwa pierwotnego nie da się go także zregenerować poprzez ładowanie
Ogniwo przechowuje energię na sposób chemiczny i nie wymaga wcześniej włożenia w niego energii elektrycznej przed użyciem, tak jak akumulator elektryczny.
W czasie pracy akumulatora kwasowo-ołowiowego na skutek elektrolizy wodnego roztworu elektrolitu wydziela się wodór oraz tlen.
Pierwszym krokiem jest pozyskanie surowca. Dzięki działającej w całej Polsce sieci odbierającej zużyte akumulatory Orzeł Biały ma zapewniony dostęp do surowca.
Baterie te łączą ze sobą znaczną trwałość pracy i dobrą odporność na mechaniczne naprężenia.
Akumulator litowo-jonowy (Li-Ion) ? rodzaj akumulatora elektrycznego, w którym jedna z elektrod jest wykonana z porowatego węgla, a druga z tlenków metali, zaś rolę elektrolitu pełnią złożone chemicznie sole litowe rozpuszczone w mieszaninie...
Gęstość energii to ilość energii znajdującej w określonej objętości lub masie. Znaczenie tego terminu zależy od kontekstu, który określa w jaki sposób ta energia może zostać wydobyta, np. przez spalanie czy przeprowadzenie reakcji...
Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy
Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (Li-FePO4) to rodzaj akumulatora elektrycznego, który jest żywotniejszym i bezpieczniejszym wariantem akumulatora litowo-jonowego.
Akumulator zaprojektowany specjalnie dla pojazdów z napędem hybrydowym, systemami Start & Stop oraz hamowania rekuperacyjnego. W technologii AGM (Absorbent Glass Mat) elektrolit jest zaabsorbowany w separatorze wykonanym z maty szklanej. Poprzez...
W akumulatorach YUASA zastosowano nowoczesny mechanizm rekombinacji tlenu służący kontroli wytwarzania gazu podczas normalnej pracy. Gaz wytwarzany w procesie elektrolizy jest absorbowany i redukowany przez płyty ujemne do H2O.
We wszystkich akumulatorach przemysłowych Yuasa zastosowano technologię AGM (Absorbed Glass Mat), tzn. elektrolit wchłonięty jest w gąbczastą strukturę separatorów z włókna szklanego. W akumulatorach przemysłowych YUASA nie stosuje się...
Separatory przypominające powkładane między płyty kartki mają za zadanie zabezpieczenie płyt przed zetknięciem ze sobą i zwarciem.
Podobnie jak wg SAE test wykonywany jest w temperaturze -18°C. Całkowicie naładowany akumulator jest rozładowywany do napięcia 6 V przy znamionowym prądzie probierczym. Napięcie musi wynosić minimum 9 V po 30 sekundach, a czas do osiągnięcia...
Jest to test rozruchu według wymagań SAE (Zrzeszenie Inżynierów Samochodowych). Test określa, że akumulator w temperaturze -18°C będzie dostarczać przez 30 sekund prąd równy prądowi rozruchowemu przy zimnym silniku, przy napięciu powyżej...
Parametr CCA (prąd rozruchowy przy zimnym silniku) jest miarą zdolności rozruchowej akumulatora, tzn. im większą wartość ma parametr CCA, tym łatwiej akumulator będzie uruchamiał silnik.
System ETN (Europejski System Kodowania) wprowadzony został w celu zastąpienia systemu kodowania DIN podczas harmonizacji norm europejskich dotyczących akumulatorów. System kodowania ETN wykorzystuje pewne zasady systemu DIN, co ułatwia przejście...
W Europie tradycyjnie używany jest system kodowania parametrów akumulatorów według DIN (Niemieckie Normy Przemysłowe), lecz jest zastępowany przez system kodowania ETN.
30 lat temu akumulatory w znacznym stopniu traciły wodę i użytkownicy byli zmuszeni sprawdzać co tydzień poziom kwasu. Współczesne, bezobsługowe akumulatory nie wymagają dodawania wody przez cały okres eksploatacji w normalnych warunkach.
Elektroda dodatnia wykonana jest z dwutlenku ołowiu, a elektroda ujemna z ołowiu porowatego. Kiedy do akumulatora przyłączony zostanie odbiornik energii elektrycznej np. światła, rozrusznik), to przez elektrolit w akumulatorze i obwód zewnętrzny...
Akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy NiMH, to akumulator w którym katodę stanowi płytka niklowa a anodę stop metali z którym reaguje wydzielający się podczas ładowania wodór tworząc wodorek metalu.
Gęstość elektrolitu wskazuje na stan naładowania akumulatora pod warunkiem, że pomiaru dokonuje się przynajmniej po 30 min od czasu zakończenia jego pracy lub ładowania, lub po 24 h od czasu uzupełnienia poziomu elektrolitu oraz że zmiana...
Chociaż istnieją dowody że historia ogniw elektrochemicznych sięga 2000 lat, historia pierwszej prawdziwej baterii rozpoczyna się dzięki włoskiemu fizykowi o nazwisku Alessandro Volta. W 1800 Volta stworzył pierwszą baterię na podstawie par...
Akumulator magazynuje energię elektryczną, by z niej skorzystać w przyszłości. Napięcie wytwarza się w wyniku reakcji chemicznej, która zachodzi, gdy dwa przeciwne materiały, to jest płyta ujemna i dodatnia zostają zanurzone w elektrolicie,...
Jest to wartość prądu przepływającego przez akumulator podczas ładowania. Zależnie od metody i etapu ładowania stosuje się prądy o różnych wartościach. Określa się je jako część pojemności dwudziestogodzinnej
Jest to wartość prądu, jaki można pobrać z całkowicie sprawnego i naładowanego akumulatora w czasie 20 godzin, do osiągnięcia przez akumulator stanu normalnego wyładowania (1, 75 V/ogniwo).
Jest to ilość ładunku elektrycznego wyrażona w Ah (amperogodzinach), jaką może oddać w pełni sprawny i naładowany akumulator do osiągnięcia normalnego stanu wyładowania, tj. 1,75 V/ogniwo w czasie 20 godzin w temperaturze +25°C.
Stany akumulatora można opisać kilkoma różnymi wartościami napięcia. Uzależnione jest to od stanu akumulatora, rozróżnia się następujące napięcia:
Siła elektromotoryczna akumulatora jest to różnica potencjałów jego zacisków biegunowych przy otwartym obwodzie zewnętrznym.
Energia zgromadzona w akumulatorze może być z niego odzyskana w trakcie wyładowania. Reakcje chemiczne zachodzące na obu elektrodach są odwrotne niż w przypadku ładowania. Stężenie elektrolitu zmniejsza się, zatem kosztem cząstek kwasu...
Akumulator może być ładowany tylko prądem stałym, z tym, że zacisk oznaczony (+) źródła napięcia łączy się z zaciskiem (+) akumulatora, natomiast zacisk (-) źródła napięcia z zaciskiem (-) akumulatora.
Film zrealizowany przez TVN TURBO i program "Polak Potrafi" prezentujący produkcję akumulatorów w fabryce ZAP-SZNAJDER BATTERIEN S.A.
Akumulator to urządzenie do magazynowania energii. W fazie ładowania gromadzi energię, którą następnie oddaje, w fazie rozładowywania, odbiornikowi (np. rozrusznikowi). W zależności od rodzaju magazynowanej energii rozróżniamy m.in....
Akumulator samochodowy składa się z kilku ogniw połączonych szeregowo, na przykład trzech (w celu uzyskania napięcia 6 V) lub sześciu (w celu uzyskania napięcia 12 V). Aby uzyskać napięcie 24 V, łączy się szeregowo dwa akumulatory o...
Aktualny kurs |
2020.25 USD / tona |
Zmiana dzienna | -0.25 USD -0,01% |
Kurs odniesienia | 2020.50 USD |
Min. dnia | 2013.75 USD |
Max. dnia | 2025.75 USD |
Min. 52 tyg. | 1945.00 USD |
Max 52 tyg. | 2487.00 USD |
20.02.2019, 10:30, źródło: interia.pl/LME |
Benzyna bezołowiowa |
4.48 zł / litr |
Benzyna bezołowiowa premium |
4.82 zł / litr |
Olej napędowy |
4.28 zł / litr |
Olej napędowy premium |
4.59 zł / litr |
LPG |
2.02 zł / litr |
23.05.2017, 12:35, źródło: autocentrum.pl |
Kurs | Zmiana dzienna | Zmiana 3 m. | |
EUR | 4.3144 | -0,23% | +1,11% |
CHF | 3.7722 | -0,27% | +1,71% |
USD | 3.7907 | +0,27% | +2,67% |
GBP | 4.9302 | +0,11% | +3,01% |
06.11.2018, 11:30, źródło: NBP |
Pogoda
|
10 marca 2023 |
|
Źródło: MeteoGroup |