Marka know how
„Idea Konsorcjum Marki Poznań wpisuje się w tradycję i strategię marki Centra, która od ponad 100 lat wspiera rozwój gospodarczy naszego miasta. Zintegrowane działania mające na celu promocję lokalnych marek, żywo wpływających na życie mieszkańców miasta, wpisują się w ideę odpowiedzialności społecznej Exide Technologies S.A., właściciela Centry. Jesteśmy firmą globalną, jednak działamy lokalnie, wspierając miejscowe marki i społeczności” – podkreśla Jarosław Nadstazik Marketing Menager Exide Technologies S.A.
Wraz z przystąpieniem do konsorcjum firma planuje szereg projektów skierowanych do mieszkańców Poznania. Ich celem jest osiągnięcie synergii wizerunkowej pomiędzy marką a miastem, wsparcie inicjatyw obywatelskich, a w długim okresie – poprawa jakości życia w Poznaniu. „W najbliższych dniach rozpoczną się prace nad zintegrowanym harmonogramem działań, dlatego za wcześnie mówić o szczegółach. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby zaplanowane projekty przyniosły jak najwięcej wymiernych i niewymiernych, ale odczuwalnych korzyści mieszkańcom Poznania” – dodaje Nadstazik.
Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności. Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic. Przyjęte 39 marek reprezentuje 11 różnych obszarów działalności. Najliczniej reprezentowane branże to: Internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie.