O akumulatorze

Bateria trakcyjna

Baterie trakcyjne dostarczają energię do napędu pojazdów elektrycznych, poruszających się głównie wewnątrz zakładów pracy, stoczni, magazynów, itd. oraz wózków podnośnikowych. Baterie te łączą ze sobą znaczną trwałość pracy i dobrą odporność na mechaniczne naprężenia. Baterie te montowane są z kilku jednakowych ogniw, połączonych w szereg i umieszczonych w skrzyniach metalowych pokrytych wewnątrz materiałem kwasoodpornym. Pojemność kompletnej baterii określona jest przez każde pojedyncze ogniwo, z którego zbudowana jest bateria.

Czytaj także:

Akumulator hybrydowy

W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.

Akumulator EFB

Technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią AGM.

Co to jest pojemność rezerwowa (RC)

Pojemność rezerwowa akumulatora jest określona jako liczba minut, przez które może wytrzymać obciążenie 25A w temperaturze 25C, aż jego napięcie końcówki spadnie do 1,75V na celę lub 10,50V dla akumulatora 12V.