O akumulatorze

Separator i Separator kompertowy

Separator.
W akumulatorze tradycyjnym płyty w zestawach dodatnich i ujemnych są pooddzielane od siebie separatorami i umieszczone w poszczególnych celach. Separatory przypominające powkładane między płyty kartki mają za zadanie zabezpieczenie płyt przed zetknięciem ze sobą i zwarciem. Nie zabezpieczają one jednak przed zwarciem w wyniku utworzenia przez masę czynną „mostka” pod płytami.

Separator kopertowy - ochrona przed zwarciem.
Aby zapobiec takiej sytuacji w akumulatorze Bosch użyto separatorów kopertowych. Poszczególne płyty dodatnie akumulatora umieszcza się w kopertach wykonanych z materiału separującego, aby opadająca masa czynna znalazła się na dnie separatora, a nie na dnie akumulatora i nie mogła doprowadzić do zwarcia między płytami akumulatora.

źródło: akumulatorybosch.pl (tu)

Czytaj także:

Akumulator hybrydowy

W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.

Akumulator EFB

Technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią AGM.

Co to jest pojemność rezerwowa (RC)

Pojemność rezerwowa akumulatora jest określona jako liczba minut, przez które może wytrzymać obciążenie 25A w temperaturze 25C, aż jego napięcie końcówki spadnie do 1,75V na celę lub 10,50V dla akumulatora 12V.