O akumulatorze

Numery DIN

W Europie tradycyjnie używany jest system kodowania parametrów akumulatorów według DIN (Niemieckie Normy Przemysłowe), lecz jest zastępowany przez system kodowania ETN.
np. 560.49
• pierwsza cyfra – napięcie
• 1-2 = akumulator 6 V
• 5-7 = akumulator 12 V
• druga i trzecia cyfra – pojemność znamionowa
• 560 = 60Ah przy rozładowaniu 20 godzin
• 660 = 160Ah przy rozładowaniu 20 godz.
• czwarta i piąta cyfra – niepowtarzalny numer kodujący parametry
i cechy akumulatora.
System kodowania DIN jest ciągle używany, głównie w Europie do identyfikacji typu akumulatora.

źródło: yuasa-battery.pl

Czytaj także:

Akumulator hybrydowy

W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.

Akumulator EFB

Technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią AGM.

Co to jest pojemność rezerwowa (RC)

Pojemność rezerwowa akumulatora jest określona jako liczba minut, przez które może wytrzymać obciążenie 25A w temperaturze 25C, aż jego napięcie końcówki spadnie do 1,75V na celę lub 10,50V dla akumulatora 12V.