W Europie tradycyjnie używany jest system kodowania parametrów akumulatorów według DIN (Niemieckie Normy Przemysłowe), lecz jest zastępowany przez system kodowania ETN.
np. 560.49
• pierwsza cyfra – napięcie
• 1-2 = akumulator 6 V
• 5-7 = akumulator 12 V
• druga i trzecia cyfra – pojemność znamionowa
• 560 = 60Ah przy rozładowaniu 20 godzin
• 660 = 160Ah przy rozładowaniu 20 godz.
• czwarta i piąta cyfra – niepowtarzalny numer kodujący parametry
i cechy akumulatora.
System kodowania DIN jest ciągle używany, głównie w Europie do identyfikacji typu akumulatora.
źródło: yuasa-battery.pl
W akumulatorach tego typu kratka płyty dodatniej wykonana jest ze stopu nisko antymonowego lub innego pierwiastka który utwardza stop i chroni kratkę przed destrukcyjnym wpływem kwasu siarkowego.
Technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) wypełnia lukę istniejącą między tradycyjnymi akumulatorami rozruchowymi a technologią AGM.
Pojemność rezerwowa akumulatora jest określona jako liczba minut, przez które może wytrzymać obciążenie 25A w temperaturze 25C, aż jego napięcie końcówki spadnie do 1,75V na celę lub 10,50V dla akumulatora 12V.
Amperogodzina jest to jeden amper na jedną godzinę, lub 10A na 1/10 godziny, i tak dalej. Jest to A x godzina.